Robotiğe ilk adım

Aslında herşeyde olduğu gibi robotikte de en zoru ilk adımı atabilmektir. Tamam, robotçu olmak istiyorum ama ne yapmalıyım? nerden başlamalıyım? Bu gibi sorularla boğuşup dururken haliyle araştırmaya koyulursunuz. Ama karşınıza o kadar çok yol çıkar ki, nereye adım atacağınızı şaşırırsınız. O yüzden ben bu sitede sizlere birşeyler anlatmaya çalışırken hep tek bir yol izlemeye çalıştım. Bu yolu takip ederken unutmamanız gereken şey bu yolun tek doğru yol olmadığıdır.
Projelerimde mikrodenetleyici olarak ben PIC(Programmable Intelligent Computer)'i kullanmayı uygun gördüm. Ancak PIC mikrodenetleyicilerinden de yüzlerce çeşit bulunmakta. Biz başlangıç aşamasında olduğumuz için PIC'in 16F628A modeli mikrodenetleyicisini kullanmayı tercih ettim. Bu mikrodenetleyiciyi programlamak içinde bir çok programlama dili ve derleyici bulunmaktadır. Bunların arasından da bana en kolay gelen ve gelişmiş projelerde kullanabileceğimiz C dilini seçtim. Derleyici olarak da CCS firmasının C derleyicisini kullandım. Ayrıca yazılım konusu ile ilgili yazdığım örnek kodları gerçek hale getirmedim. Proteus isimli simulasyon programını kullanarak çalıştıklarını gözledim. Kullandığım meteryalleri kısaca özetlersek:
  • Mikrodenetleyici: PIC16F628A
  • Programlama Dili: C
  • Derleyici: CCS C
  • Simülasyon programı: Proteus
Başlangıçta size gerekli olanlar, CCS C derleyici programı ve Proteus elektronik devre simülasyon programıdır. Bu programları bilgisayarınıza kurduktan sonra robotiğe ilk adımınızı atmış olacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder